Dopasowanie reklam do medium reklamowego

Dopasowanie reklam do medium reklamowego

Promocja i sprzedaż inwestycji nieruchomościowych nie należy do najłatwiejszych. Niegdyś najefektywniejszym sposobem promocji były tak proste czynności, jak oferty w biurze nieruchomości, w gazecie, na tablicy osiedlowej, czy w innych tego typu miejscach. Tak było jeszcze kilkanaście lat temu, dziś większość transakcji na rynku nieruchomości odbywa się w Internecie. 

W ciągu ostatnich lat ruch na lokalnych portalach, YouTubie, Facebooku, w wyszukiwarce Google – czyli w miejscach, gdzie można pozyskać potencjalnych klientów – zwiększył się o nawet kilkaset procent. Internet stał się podstawowym medium reklamowym, a to odbiło się również na sposobie reklamowania inwestycji mieszkaniowych. Dziś bez skutecznej promocji i reklamy dopasowanej do kanału marketingowego znacznie trudniej zaistnieć w biznesie, nie wspominając już o utrzymaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Co to jest medium reklamowe? Dlaczego dopasowanie reklam do kanału marketingowego i odbiorcy ma tak duże znaczenie? Jakie kanały komunikacyjne można wykorzystać do promocji inwestycji nieruchomościowych? Dlaczego reklamy w Internecie zyskują coraz więcej zwolenników? Na te pytania odpowiemy poniżej.

 

Komunikat reklamowy dla inwestycji mieszkaniowej

Dzisiejsze reklamy muszą być dopasowane do kanału i odbiorcy, aby przynosiły skutki. Medium reklamy to sposób, w jaki reklama dociera do adresata. Biorąc pod uwagę promocję i sprzedaż nieruchomości w medium internetowym należy pamiętać o trzech kwestiach: grupie odbiorczej, formacie reklamy oraz celu kampanii. Dopasowanie komunikatu reklamowego jest niezwykle ważne podczas przygotowywania kampanii, ma bowiem duży wpływ na ich efektywność oraz konwersję.

W Internecie możemy spotkać się z różnymi reklamami. Google Ads (dawniej AdWords), Facebook Ads, grupy remarketingowe oraz reklamy skierowane do użytkowników na podstawie ich zainteresowań to tylko niektóre z nich. Liczba dostępnych kanałów reklamowych systematycznie rośnie, dynamicznie zmienia się również ich realny potencjał. Część z nich przynosi realne i mierzalne rezultaty, inne zaś stale ewoluują, dlatego na efekt trzeba trochę poczekać.

 

Medium reklamowe nieruchomości

Poprzez medium reklamowe, czy też kanał marketingowy rozumie się media, a właściwie klasę mediów, które wykorzystuje się do przekazywania różnych treści promocyjnych. Treści te powinny w jakiś sposób oddziaływać na odbiorców i zachęcać ich do wykonywania określonego działania, np. odwiedzenia strony www inwestycji mieszkaniowej.

Media reklamowe mają podobny charakter oraz sposób oddziaływania na odbiorcę. Poza medium internetowym wyróżniamy również takie kanały komunikacyjne jak: telewizja, radio, prasa, kino, publikacje zwarte i inne media (np. billboardy). Ich celem jest dotarcie do potencjalnych klientów w określonym czasie i tak, jak już wcześniej wspominaliśmy, zachęcenie do wykonania interakcji – w przypadku telewizji klient może wykonać telefon pod numer wyświetlany na ekranie lub udać się do Twojego biura nieruchomości na rozmowę. Jeżeli natomiast chodzi o medium Internetowe, to sprawa wygląda o wiele prościej.

Użytkownik może odwiedzić stronę inwestycji i zapoznać się z nią, skorzystać z wielu dostępnych funkcjonalności na stronie, wykonać telefon, napisać wiadomość poprzez formularz kontaktowy na stronie bądź wysłać maila pod podany adres. Może również nie ruszając się z domu zarezerwować wybrane mieszkanie oraz dokonać wszelkich formalności zdalnie. Wszystko zależy jednak od tego, w jaki sposób użytkownik trafi na Twoją markę, poprzez jakie medium i jaką formę reklamy.

 

Reklama w Internecie dla inwestycji

Internet, a właściwie reklama internetowa dynamicznie się rozwija. Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwarek internetowych, a to sprawia, że nieustannie zwiększa się krąg potencjalnych klientów, odbiorców, czy też inwestorów. Reklama w Internecie pozwala dużo dokładniej prezentować oferty mieszkaniowe, a jej zasięg jest w stanie osiągnąć zarówno zasięg lokalny, krajowy, jak i globalny.

 

Jeżeli pracujesz w branży nieruchomości i jesteś przedsiębiorcą, deweloperem, który realizuje najróżniejsze projekty inwestycyjne, to powinieneś koniecznie zapoznać się z tematem dopasowywania reklam do medium reklamowego i odbiorcy. Już dziś skontaktuj się z nami i poznaj w praktyce, na czym to polega. Damy Ci kilka niezbędnych wskazówek, które z pewnością pomogą Ci stać się profesjonalistą w swojej dziedzinie.