Pewne rozwiązanie na niepewne czasy

maseczka

Pandemia COVID-19 uderzyła w gospodarki na całym świecie i chyba nikt nie jest w stanie w tym momencie przewidzieć jak poważne czekają nas konsekwencje; ale też nikt nie ma złudzeń że nadchodzi poważne spowolnienie gospodarcze. Ignacy Morawski w monitoringu kryzysowym PB Forecast Makro UE rozważa dwa scenariusze, gdzie wersja bazowa zakładająca rozpoczęcie odmrażania rodzimego rynku na przełomie kwietnia i maja, bez ponownego lockdownu, zakończy rok 2020 z PKB niższym o 3-4%; wersja pesymistyczna zaś, zakładająca jak w poprzednim scenariuszu koniec lockdownu w maju oraz ponowny wzrost zakażeń i ponowne zamrożenie na jesieni, oznaczająca spadek PKB o 10-15% rok do roku.

Koronawirus a nieruchomości

Sektor budownictwa, jako jeden z niewielu w polskiej gospodarce, zanotował w marcu wzrost produkcji (o 3,5%), co może oznaczać pozytywny sygnał makroekonomiczny, gdyż jego siła jest często predyktorem mocy kryzysu. Ponadto przynajmniej na razie, popyt na rynku nieruchomości może być podtrzymywany poprzez kapitał wycofywany z rynków finansowych, a inwestowany obecnie w uznawane za bezpieczne nieruchomości. Jednak nie możemy na razie zakładać, że obserwowana w ostatnich latach koniunktura na rynku nieruchomości nie zostanie przynajmniej spowolniona przez koronawirusa. Na sektor nieruchomości komercyjnych może wpłynąć zakaz wykonywania części usług oraz zmiana zachowań konsumenckich i wyraźny póki co odwrót od handlu nowoczesnego: dramatyczne spadki obrotów notują zarówno sklepy w galeriach handlowych jak i super- i hipermarkety oraz dyskonty. Na mieszkaniówkę zaś czekają zagrożenia w postaci dramatycznego spadku nastrojów społecznych z powodu spodziewanego wzrostu bezrobocia (w końcu kto kupuje mieszkanie spodziewając się zwolnienia lub przynajmniej obniżenia wynagrodzenia) oraz załamania się rynku wynajmu krótkoterminowego, gdyż działalność w ramach portali typu Airbnb została całkowicie zatrzymana w ramach ustawodawstwa pandemicznego.

Sposób na efektywność

W sytuacji wielkiej niepewności w jakiej znalazła się obecnie większość przedsiębiorców, jedno jest pewne: przetrwają najefektywniejsi. W nowych, kryzysowych czasach wygrają firmy, które zaproponują swoim klientom przemyślane, trafiające w ich potrzeby rozwiązania, z którymi będą potrafiły skutecznie do nich dotrzeć. Branża nieruchomości charakteryzuje się długim cyklem rozwoju produktu oraz bardzo wysokim ryzykiem wejścia (mieszkanie czy inna nieruchomość to często największa inwestycja w życiu człowieka); oznacza to, że trzeba być efektywnym i podejmować jak najlepsze decyzje na każdym kroku. Od wyboru lokalizacji po przekazanie kluczy klientowi nie ma miejsce na błąd czy nieuzasadnione koszty a planowanie strategiczne to podstawowe narzędzie w pracy każdego dewelopera.
Wszelkie perturbacje i zawirowania rynkowe dla części przedsiębiorców oznaczają poważne kłopoty, ale można też spojrzeć na nie inaczej. Jak w słynnej anegdocie, gdzie producent butów wysyła dwóch analityków na misję zbadania potencjału rynku w pewnym państwie afrykańskim i jeden z nich wraca z raportem „sytuacja beznadziejna: tu nikt nie nosi butów”; drugi natomiast widzi to zupełnie inaczej: „fenomenalna szansa: oni nie noszą butów!”. Gdzie więc obecnie szukać szans dla branży nieruchomości?

One-stop-shop

„To jest paradoksalnie najlepszy moment na rozpoczęcie inwestycji” – deklaruje Edyta Nowicka, zajmująca się pośrednictwem od ponad 15 lat. „Rynek się uspokaja, ale tylko pozornie. Schowali się robiący zamieszanie poszukiwacze łatwego zarobku, za to mocno działają inwestorzy, którzy wiedzą że ten czas trzeba wykorzystać na mądry zakup, przeprowadzenie projektu i zdobycie pozwoleń, żeby za rok-półtora najszybciej załapać się na jadącą w górę windę i dzięki temu jak najwięcej zarobić. Wszyscy którzy odrobili lekcję poprzedniego kryzysu to wiedzą.”
Stąd pomysł na całkowicie nową na polskim rynku platformę DeveloPRO. Jej unikalność polega na kompleksowej obsłudze inwestycji od A do Z, pod jednym dachem. Począwszy od znalezienia odpowiednich terenów inwestycyjnych, przez opracowanie projektu architektonicznego, budowę, marketing i sprzedaż. DeveloPRO to zespół doświadczonych specjalistów, którzy postanowili połączyć siły, aby wesprzeć swoich klientów przez całą drogę realizacji inwestycji. Takie rozwiązanie pozwala skutecznie ocenić potencjał rynkowy rozważanej lokalizacji już na etapie planowania, lub znaleźć odpowiednią działkę pod założoną strategię rynkową. Doradztwo przy projekcie (a nawet w wyborze odpowiednich architektów) gwarantuje przekucie założeń strategicznych w realne rozwiązania, a wsparcie na etapie realizacji wykonawczej jest kluczowa do zachowania zakładanych poziomów ROI. Równoległe działania marketingowe i sprzedażowe zapewniają zdrowy cashflow i dbają o wysoki poziom satysfakcji klientów. W ten sposób powstaje przemyślany, dostosowany do potrzeb określonej grupy docelowej produkt w odpowiedniej cenie, który dzięki efektywnemu dotarciu i skutecznej sprzedaży trafi do zadowolonych klientów, zabezpieczając inwestorowi bezpieczny zysk.

6 obszarów korzyści

Na każdym kroku realizacji inwestycji DeveloPRO zapewnia eksperckie wsparcie na najwyższym poziomie merytorycznym, a wszelkie działania są konsultowane z pozostałymi członkami zespołu. Dzięki temu każde proponowane rozwiązanie jest weryfikowane pod kątem potencjału rynkowego, spójności z zakładaną strategią rynkową, wykonalności i oczywiście opłacalności.

  1.  Grunty – Idealna lokalizacja to często nie jest najdroższa działka w centrum miasta, lecz mądrze wyszukany teren z potencjałem, na którym powstanie osiedle marzeń. DeveloPRO zapewnia inwestorom dostęp do gruntów z największym potencjałem, na których mogą powstać przyszłe hity sprzedażowe. Dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu i interdyscyplinarnemu zespołowi każda propozycja ma strategiczny sens.
  2. Projekt – Dopasowanie odpowiedniego architekta do danego projektu oznacza nie tylko oszczędność czasu i środków. Dobry projekt to nie tylko atrakcyjne wizualizacje czy ergonomiczne rozwiązania. DeveloPRO rekomenduje architektów, którzy najskuteczniej urealnią zakładaną strategię i stworzą projekty, które poruszą serca klientów.
  3. Generalny Wykonawca – DeveloPRO zapewnia wsparcie na najwyższym poziomie merytorycznym w zakresie wyboru generalnego wykonawcy inwestycji. Skutecznie przeprowadzone negocjacje, to na tym etapie prac klucz do osiągnięcia zakładanych zysków. Zapewnienie nadzoru inwestorskiego gwarantuje realizację planowanej strategii rynkowej.
  4. Marketing – DeveloPRO to trzymanie ręki na pulsie trendów i mądre patrzenie w przyszłość, bo trzeba wiedzieć co będzie się sprzedawać za kilka lat. Skuteczne, praktyczne rozwiązania działające dziś; wyciąganie mądrych wniosków z przeszłości: co zadziałało na danym rynku, a co nie, i dlaczego. DeveloPRO zapewnia inwestorom wsparcie od strategii marketingowej po praktyczne rozwiązania z zakresu social media i e-marketingu.
  5. Sprzedaż – DeveloPRO to nie tylko wsparcie w zakresie sprzedaży nieruchomości, outsourcowany dział sprzedaży czy budowa zespołu sprzedażowego. Jest to mini agencja badawcza zapewniająca stały dopływ wiedzy z rynku: o tym co się sprzedaje a co nie, o co klienci pytają i o czym marzą a czego nie ma na rynku. Informacje te są niezbędne na pozostałych etapach realizacji projektu, zapewniając mocne fundamenty dla strategii marketingowej i nieoceniony wkład dla decyzji o lokalizacji i projekcie.
  6. Szkolenia – eksperci DeveloPRO chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w formie atrakcyjnych, dedykowanych szkoleń. Praktyczne rozwiązania i najświeższa wiedza z dziedziny marketingu, digital marketingu i social media są przekazywane przez doświadczonych praktyków Ewę Świderską i Krzysztofa Krawczuka. Eksperci DeveloPRO szkolili zarówno firmy i inwestorów z branży nieruchomości jak i innych; z ich usług szkoleniowych korzystały również takie marki jak Mercedes Polska, Audi Polska i VW.

DeveloPRO to innowacyjna propozycja dla mniejszych firm, które nie posiadają rozbudowanych działów rozwoju, marketingu czy sprzedaży i potrzebują strategicznego wsparcia na najwyższym poziomie merytorycznym. Jest to też idealne rozwiązanie dla dużych graczy, którzy chcą zoptymalizować swoje działania dzięki skutecznym narzędziom i wiedzy interdyscyplinarnego zespołu DeveloPRO.
DeveloPRO to definicja efektywności, gdyż oznacza korzystanie z wiedzy i know-how wybitnych specjalistów w cenie i zakresie skrojonym na miarę potrzeb. Jest to mądre rozwiązanie na ciężkie czasy ponieważ pozwala uniknąć błędów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim jest to sposób na wykorzystanie szansy jaką stawia przed nami obecne zawirowanie gospodarcze. Bo jak słusznie zauważył kiedyś J.F.Kennedy „kryzys w języku chińskim składa się z dwóch znaków: jeden oznacza niebezpieczeństwo, a drugi oznacza okazję”.