Relacyjność deweloperska w kilku zdaniach
Prowadzenie działalności deweloperskiej, której celem jest nie tylko budowa, ale i sprzedaż nieruchomości, wiąże się z utrzymywaniem kontaktów z wieloma osobami naraz. Stały kontakt z nabywcami jest ważny w pracy inwestora, szczególnie że te kontakty mogą przyczynić się później do wzrostu zainteresowania firmą. W celu przeistoczenia jednorazowych klientów w stałych powstało narzędzie, które jest niezwykle skuteczne w dzisiejszych, wciąż zmieniających się czasach. Marketing relacyjny… O tym, co oznacza i o kilku innych sprawach dowiesz się z poniższego tekstu.
Krótkie objaśnienie
Marketing relacyjny lub też marketing partnerski polega na utrzymaniu stałego kontaktu z klientami, a co za tym idzie uczynienie ich stałymi. Co prawda nowi interesanci są ważni, ale to grono stałych nabywców jest kluczem do zachowania wysokiej pozycji firmy na rynku. Pozostanie w dobrych relacjach z tymi samymi osobami, gwarantuje to, że te osoby będą w przyszłości polecać firmę swoim znajomym, bądź rodzinie. Z kolei tamci zrobią to samo i powstanie to, na czym deweloperom najbardziej zależy – sieć stałych kontaktów.
Najbardziej przydatnymi urządzeniami do utrzymywania stałych kontaktów z nabywcami, są komputer i internet, a w szczególności media społecznościowe. To tam rozgrywa się cały proces lajkowania, komentowania i udostępniania. To tam powstają nowe sieci znajomości i to tam właśnie rodzą się wszelkie wątpliwości. Ale o tym później. Na razie skupmy się na kluczowych aspektach marketingu relacyjnego.
Kluczowe aspekty
W celu utrzymania dobrych i długotrwałych relacji z klientami ważne jest potwierdzenie autentyczności marki. Kolokwialnie mówiąc, nadanie jej ludzkiej twarzy. Jeżeli pokażemy, że nasza firma to nie tylko mieszkania i nieruchomości, ale przede wszystkim ludzie z krwi i kości z różnymi zainteresowaniami i indywidualnymi cechami, klienci będą chcieli poznać ją lepiej, a co za tym idzie zostaną na dłużej.
Autentyczność marki można osiągnąć poprzez prezentacje sylwetki założyciela firmy, kadry pracowniczej oraz innych osób, które w jakiś sposób mogą potwierdzić wiarygodność interesu. Kluczowa będzie tutaj transparentność. Jeżeli zaprezentujemy konkretne i przejrzyste informacje, ale w taki bardziej kreatywny sposób, interesanci nie będą mieć problemu z ich zrozumieniem.
Marketing relacji to zatem marketing, który buduje długotrwałe więzi z klientami na podstawie ich satysfakcji i rzetelności deweloperów. Charakterystycznymi cechami dla tego narzędzia, są między innymi:
- Najwyższa jakość,
- Gwarancja trwałej współpracy,
- Komunikacja przez duże K,
- Podkreślanie korzyści,
- Indywidualne podejście,
- Pomoc na każdym etapie inwestycji.
Marketing relacji
Tak jak już wcześniej wspomniano, najskuteczniejszymi urządzeniami do utrzymywania stałych kontaktów z nabywcami, są media społecznościowe. Jednak trudno o budowanie wysokowartościowej relacji z interesantami, kiedy rozczarowuje obsługa klienta. Każdy deweloper jest twarzą swojej firmy, dlatego odpowiednie przeszkolenie jest tutaj kluczowe. Do mediów społecznościowych zaliczyć można również blog. Dzięki temu rozwiązaniu można zbudować naprawdę silną więź z nabywcami.
Blog może być prowadzony na wiele sposobów. Na videoblogu można prezentować charakter pracy dewelopera, jak to wygląda od wewnątrz. Photoblog natomiast sprawdzi się idealnie do prezentowania efektów pracy, skończonych mieszkań, zrealizowanych inwestycji. Jest wiele możliwość na tworzenie silnych relacji z klientami. Wystarczy tylko chcieć.
Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów oraz jak utrzymywać z nimi stały kontakt? Chcesz, aby ci sami klienci przyprowadzili swoich znajomych, a tamci kolejnych i kolejnych i tak dalej? Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci jak wygląda relacyjność przez duże R.