Eleon Musk i kupno Twittera. Jak wykorzystać Twittera w branży deweloperskiej?
Nie ulega wątpliwościom, że social media są obecnie idealnym miejscem do prowadzenia skutecznego marketingu internetowego dla biznesu. Korzystają z nich przedsiębiorcy z różnych branż, w tym również ci z branży nieruchomości. Jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych jest Twitter. To internetowe medium, które w ostatnim czasie przechodzi niemałą rewolucję. Twitter posiada spory potencjał, jeżeli chodzi o promowanie marki i możliwość angażowania konsumentów. Co w takim razie mogą dzięki niemu zyskać Deweloperzy? Jak korzystać z Twittera w branży nieruchomości?
2022: Fakty na temat Twittera
Twitter wbrew pozorom wciąż plasuje się na wysokiej pozycji i utrzymuje swój status popularnej platformy mediów społecznościowych. I choć serwis w ostatnim czasie przechodzi zmiany, związane z przejęciem go przez jednego z najbogatszych i zarazem najbardziej rozpoznawalnych ludzi na świecie, wciąż jest skuteczny w promocji i działaniach marketingowych. Z możliwości Twittera aktywnie korzysta ponad 211 milionów użytkowników (dane z trzeciego kwartału 2021 r.). Są to w większości osoby w wieku od 35 do 65 lat. Jest to więc idealne miejsce do tego, aby dotrzeć do nowej grupy odbiorców, a co za tym idzie, potencjalnych klientów.
Na Twitterze istnieje około 1.3 miliarda kont, z czego tylko kilkaset milionów jest aktywnych. Użytkownicy każdego dnia wysyłają w serwisie blisko pół miliarda tweetów. Oznacza to, że jest to świetne miejsce do prowadzenia social media marketingu. Również pod względem promocji działań deweloperskich.
Statystyki i fakty marketingowe mówią, że aż 54% wszystkich firm B2B wykorzystuje Twittera, jako skuteczne narzędzie marketingu cyfrowego. Błędne jest więc stwierdzenie, że ta platforma służy jedynie blogerom, dziennikarzom i politykom – nie firmom. Mimo tego wiele przedsiębiorstw wciąż ulega przekonaniu, że forma wpisów na Twitterze, ograniczająca się do pewnej ilości znaków, nie jest wystarczająca do prowadzenia działań promocyjnych. To mylne przekonanie prowadzi do tego, że firmy ograniczają się do tych najpopularniejszych serwisów – Facebook i Instagram. To prawda, że Twitter różni się od pozostałych sieci społecznościowych, niemniej jednak dobra strategia może przełożyć się na wzrosty konwersji, a co za tym idzie, podnieść świadomość marki w krótkim czasie.
Elon Musk. Nowe plany na Twittera?
Twitter daje Deweloperom i Inwestorom naprawdę wiele możliwości w związku z działaniami promocyjnymi dla nieruchomości. Czy w takim razie przejęcie platformy przez Elona Muska, zmienia wizję i ideę serwisu? Jak twierdzi najbogatszy człowiek na świecie, kupił Twittera po to, aby „pomóc ludzkości, którą kocha”. Zaznacza on przy tym, że pragnie stworzyć w pełni wolną od spamu i botów platformę, opartą na systemie blockchain.
Wizja Muska na Twittera, poruszyła społeczność. Miliarder chce bowiem wprowadzić system opłat za komentarze i retweety. System płatności miałby pomóc w eliminacji botów i spamu, a także „zapewnić pełną wolność słowa” użytkownikom. Opłata miałaby być realizowana przez jedną z kryptowalut – Dogecoin. Nie wiadomo jednak, czy taki pomysł na serwis wypali. Wszystkie decyzje podejmowane są na bieżąco, więc kolejnych informacji „co dalej z Twitterem”, możemy spodziewać się w najbliższym czasie. Wróćmy jednak do kwestii social media marketingu. W jaki sposób korzystać z możliwości Twittera dla firm? Czy prowadzenie konta biznesowego dla branży deweloperskiej w tym serwisie ma sens?
Skuteczny marketing cyfrowy na Twitterze dla inwestycji mieszkaniowych
Faktem jest, że Twitter jest jednym z najbardziej wymagających serwisów działających w Internecie. Potrzeba wysokich umiejętności komunikacyjnych w mediach społecznościowych oraz dobrej znajomości specyfiki tego portalu, aby zdobyć popularność. Forma postów na Twitterze, mimo iż ogranicza się do 280 znaków, pozwala na dodawanie zdjęć, animacji, a nawet sondaży. Jeżeli Deweloper odpowiednio podejdzie do social media marketingu w tym serwisie, będzie mógł nie tylko dotrzeć do nowej grupy odbiorców, ale też podnieść reputację własnej marki i utrzymać lepsze relacje z klientami. O co tutaj chodzi? Jak skutecznie zaprezentować swój biznes na tak wpływowej platformie?
Przede wszystkim warto zapoznać się z interfejsem Twittera. Różni się on bowiem od innych mediów społecznościowych. Warto również znać najważniejsze pojęcia, obecne w środowisku Twittera, takie jak: tweet (krótka wiadomość umieszczana na głównej tablicy); tweetować, czyli umieszczać wiadomość; retweetować, czyli przekazywać/udostępniać tweeta innego użytkownika; czy też trendy (najczęściej używane tematy i hashtagi dla tweetów w naszej okolicy).
Opracowywanie skutecznej strategii na Twitterze jest możliwe, dzięki temu, że to medium pozwala na umieszczanie statystyk i danych na temat rynku nieruchomości. Takie informacje są szczególnie ważne dla osób, które zajmują się zakupem nieruchomości na cele inwestycyjne. Topowe tematy można umieszczać pod hashtagiem, np. #nieruchomości. Hashtag to najważniejszy symbol na Twitterze. Umieszcza się go przed konkretnym słowem kluczowym, aby zakwalifikować dany wpis (tweet) do konkretnej kategorii. Kiedy użytkownik kliknie taki hashtag, zostanie natychmiast przeniesiony do listy, w której wyświetlają się wszystkie posty opatrzone takim samym symbolem.
Twitter dla branży nieruchomości
Sukces na Twitterze można osiągnąć, opracowując unikalny język marki. Na tej platformie najlepiej jest umieszczać informacje bądź wiadomości, czyli konkrety, albo publikować luźniejsze, niezobowiązujące posty. Jeżeli działalność koncentruje się modelu biznesowym B2B, tweety warto publikować w dni robocze. Najlepiej w czasie przerwy w pracy (12-15) lub pod koniec dnia (17-18). Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo na dotarcie do konkretnych osób, które w tym czasie aktywnie korzystają z serwisu. Twitter umożliwia również na tworzenie kampanii reklamowych. W tym celu przedsiębiorca może zdecydować się na jeden z trzech rodzajów reklam: tweety, konta lub trendy – sponsorowane.
Co niezwykle istotne, to możliwość wchodzenia w interakcje z użytkownikami. Ci chcą wiedzieć o bieżących wydarzeniach w czasie rzeczywistym, dlatego najlepiej, gdyby nasze wpisy były krótkie, zwięzłe i na temat. W pewnym sensie Twittera można utożsamiać z koncepcją Social Listeningu, w którym chodzi o to, aby dowiedzieć się, co klienci myślą o naszej marce i jej produktach/usługach. Pozwala to budować z nimi relację i dowiadywać się więcej o ich oczekiwaniach związanych z daną inwestycją.
Warto śledzić wydarzenia i konwersacje, mogące mieć znaczenie dla naszej marki, a także strategię konkurencji. Pomocna dla promocji inwestycji mieszkaniowych, będzie również współpraca z influencerami i dziennikarzami. Takie powiązania korzystnie wpływają na tworzenie sieci, a co za tym idzie, nowych kontaktów biznesowych. Warto pamiętać o regularnym twittowaniu, a także planowaniu własnych publikacji. Kluczowym czynnikiem do osiągnięcia sukcesu na Twitterze, będzie też mierzenie statystyk za pomocą narzędzi analitycznych dostępnych w platformie.
Twitter realizuje przede wszystkim zadania wizerunkowe. Nie oznacza to jednak, że nie pojawiają się na nim reklamy (każdego dnia pojawia się w tym serwisie ok. 164 miliony treści sponsorowanych). Budowanie społeczności na tej platformie jest więc konieczne do tego, aby generować jakościowy ruch na swojej stronie internetowej. Jest to jednak proces pracochłonny, dlatego warto korzystać z odpowiedniego wsparcia.
Jeżeli do tej pory skupiałeś się wyłącznie na Facebooku oraz Instagramie, jednak chciałbyś zadziałać również na Twitterze, zapraszamy do kontaktu. W DeveloPRO zajmujemy się tworzeniem wartościowych kont społecznościowych. Działamy tak, aby przynieść, jak najwięcej korzyści dla Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci stworzyć autentyczny content, który wzmocni przekaz stargetowanej reklamy online.