Czy Twoja inwestycja potrzebuje aplikacji mobilnej?

Czy Twoja inwestycja tak naprawdę potrzebuje aplikacji mobilnej?

Obecnie żadnym zaskoczeniem dla osób działających w branży nieruchomości nie jest digitalizacja i automatyzacja. Wiele procesów biznesowych podlega dzisiaj nowym technologiom. Aplikacje mobilne na rynku nieruchomości przydają się w segmencie wynajmu krótkoterminowego, jak i również przy samym zakupie i sprzedaży nieruchomości. Czasem wystarczy strona internetowa, czasem warto pójść w rozwiązania hybrydowe aplikacji mobilnych. Niekiedy, istnieje też opcja przeniesienia strony internetowej – względnie łatwo – na mobilną aplikację.

 

Transformacja technologiczna w branży nieruchomości

Okres pandemiczny oraz dynamiczny rozwój technologii spowodowały niemałe zmiany w branży nieruchomości. Dostępność urządzeń mobilnych doprowadziła do sytuacji, w której korzystanie z aplikacji mobilnych stało się oczywistością. Nie można również zapomnieć o udziale botów automatycznych i sztucznej inteligencji. Dziś automatyzacji poddaje się zarówno proste prace i zadania, jak i te nieco bardziej złożone. Boty automatyczne i sztuczna inteligencja pozwalają na utrzymanie dialogu z klientami nawet w środku nocy. Takie rozwiązania ułatwiają nawiązywanie nowych kontaktów i pozwalają podtrzymać dobre relacje z odbiorcami, do których kierujemy oferty naszych inwestycji.

 

Nie podlega dyskusji fakt, iż obecnie z urządzeń mobilnych korzysta znaczna część społeczeństwa. Przeglądanie ofert mieszkań, czytanie najnowszych informacji ze świata biznesu, a także same zakupy, są dużo wygodniejsze w formie mobilnej. Przez brak czasu wiele osób nie ma możliwości na wykonywanie tego typu czynności w formie stacjonarnej, dlatego aplikacje mobilne stanowią dziś integralną część społeczeństwa. Ale czy inwestycje mieszkaniowe naprawdę ich potrzebują?

 

Nieruchomości i aplikacje mobilne

Dziś podstawą działalności wielu branż jest w dużej mierze Internet. Kwesta ta tyczy się również rynku nieruchomości. Każdego dnia algorytmy wyszukiwarek przechodzą aktualizacje, które pozwalają stronom internetowym wyświetlać się na wielu urządzeniach, a z racji tego, że użytkowników mobilnych urządzeń jest coraz więcej, witryny muszą być pod tym kontem jak najbardziej responsywne. Jednak nie każdy biznes i nie każda inwestycja wymaga od przedsiębiorcy tego, by posiadał aplikację mobilną. Czasem wystarczy strona internetowa, czasem warto pójść w rozwiązania hybrydowe. Można również zdecydować się na opcję przeniesienia strony internetowej na mobilną aplikację.

 

W sektorze wynajmu krótkoterminowego aplikacje spełniają swoją funkcję bardzo dobrze. Umożliwiają użytkownikom wygodne przeglądanie najciekawszych ofert i pozwalają na kontakt z Deweloperem. Takie rozwiązania służą też Inwestorom w najmie długoterminowym – aplikacja mobilna pozwala na umieszczanie ofert na wszystkich przodujących tablicach ogłoszeniowych. Zapewnia przy tym bezpieczeństwo transakcji i minimalizuje ryzyko oszustwa. System takiej aplikacji może analizować najemców pod kątem ich sytuacji – np. czy nie znajdują się w rejestrze karnym.

 

Dodatkowo, aplikacje mobilne umożliwiają nowoczesną interakcję z inwestycją. Rozwiązania takie jak powiadomienia na podstawie lokalizacji użytkownika, zapisywanie jego preferencji – personalizacja, zdalne odblokowywanie drzwi i garażu ułatwiają życie. Dostęp do niektórych funkcji aplikacji nie musi również wymagać dostępu do Internetu, więc wewnątrz jej możemy umieścić np. najciekawsze miejsca i restauracje w okolicy, plan budynku, ważne numery kontaktowe.

 

Mobilna strona www inwestycji

Ze względu na to, że urządzenia mobilne różnią się na ogół wielkością wyświetlacza, Deweloperzy mogą zdecydować się na zabieg przeniesienia strony internetowej na aplikację mobilną. Dzięki temu unikną ewentualnych błędów z wyświetlaniem zawartości swojej strony oraz poszczególnych ofert. Zanim jednak przejdziemy do tworzenia własnej aplikacji, warto, abyśmy zastanowili się nad tym, czy w ogóle jest taka konieczność i czy nasz budżet nam na to pozwala.

 

Aplikacje mobilne tworzone są po to, by rozwiązywać problemy związane z wyświetlaniem strony internetowej. Jeżeli nie mamy pewności, czy przyczyna problemu leży po naszej stronie, możemy bezpośrednio zapytać użytkowników o ich doświadczenia podczas przeglądania naszej witryny. Wtedy będziemy mogli zadecydować o ewentualnym zbudowaniu i wdrożeniu nowej aplikacji, która zlikwiduje problem.

 

O rozwijaniu aplikacji mobilnej możemy myśleć również wtedy, gdy strona naszej działalności ma opcję logowania. Na urządzeniach mobilnych może być problem z tego typu czynnościami, dlatego też aplikacja może być dobrym wyjściem. Jeżeli nasza strona jest serwisem e-commerce, aplikacja mobilna może rozwiązać problem z zakupami oraz je usprawniać.

 

Czy branża nieruchomości potrzebuje aplikacji mobilnych?

Zapotrzebowanie na aplikacje mobilne wynika z indywidualnych możliwości Inwestorów, a także charakteru działalności. Strona internetowa to podstawa niemal każdego dzisiejszego biznesu. Internet stał się głównym medium, bez którego bardzo trudno dotrzeć do potencjalnych nabywców. Aplikacje co prawda budują lojalność i zaangażowanie klientów, jednak nie w każdym przypadku. Kiepska aplikacja może przynieść całkowicie odwrotny efekt, musi być ona zatem dobrze przemyślana i zaprojektowana tak, by sprostać oczekiwaniom użytkowników.

 

Pamiętaj zatem, że bez względu na to, czy celem stworzenia aplikacji mobilnej, jest wyeliminowanie wewnętrznych komplikacji, czy usprawnienie komunikacji z klientami, powinna być ona korzystna dla Twojej firmy.

 

Big Data pomaga Deweloperom w działaniach inwestycyjnych, jednak bez aplikacji również da się prowadzić biznes. Roboty i sztuczna inteligencja są interesujące, ale to jeszcze nie czas na to, aby całkowicie zrezygnować z pośredników od nieruchomości.

 

Jeżeli czujesz, że Twoja inwestycja potrzebuje aplikacji mobilnej, z chęcią pomożemy Ci w procesie jej budowy i późniejszego wdrażania. Posiadamy doświadczenie w pracy z urządzeniami mobilnymi, dlatego możemy skutecznie ocenić, czy takie rozwiązanie ma w Twoim przypadku sens. Pomożemy Ci również w dobraniu odpowiedniej formy aplikacji do Twojej działalności.