Email marketing dla deweloperów

Marketing internetowy pozwala opracowywać strategię dla wprowadzania konkretnych produktów na rynek. Sprawa ta dotyczy również nieruchomości. Są to te wszystkie działania, które wspierają promocję oraz sprzedaż (w tym przypadku mieszkań bądź też innych lokali) i przynoszą korzyści deweloperowi. Online marketing składa się z kilku elementów, a jednym z nich jest newsletter. Czy taka forma działań promocyjno-sprzedażowych jest wystarczająco wykorzystywana przez branżę deweloperską?

 

Newsletter. Jak ważny jest email marketing dla deweloperów?

Mimo iż newsletter ma wiele zalet, polscy przedsiębiorcy (w tym również ci działający w branży nieruchomości) wciąż sceptycznie do niego podchodzą, traktując mailing jako spam. W rzeczywistości jest to świetna forma promocji i sprzedaży – zarówno produktów, jak i usług.

Email marketing nierzadko określany jest, jako specyficzna forma marketingu internetowego. W branży nieruchomości obserwuje się zdecydowanie mniejszy udział tej formy promocji niż w pozostałych gałęziach gospodarki. Niemniej jednak nie jest wcale powiedziane, że Inwestorzy całkowicie ją pomijają. W ostatnim czasie odnotowuje się bowiem wzrost zainteresowania wysyłką e-listów do potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem mieszkania – lub nieruchomości na cele inwestycyjne. Dlaczego tak się dzieje?

W większości przypadków zakup mieszkania to trudna decyzja, której nie podejmuje się pod wpływem impulsu. Jeżeli nabywca chce kupić mieszkanie, bądź inną nieruchomość, musi mieć odpowiednią sumę pieniędzy. Ze względu na to, decyzja o zakupie jest bardzo często przesuwana w czasie i trwa średnio około pół roku (ponad 20 tygodni). Szczegółowa analiza własnych możliwości i potrzeb, porównywanie ofert i cen wśród konkurencji oraz inne ważne kwestie sprawiają, że podjęcie ostatecznej decyzji, może wydłużyć się nawet o kilka, czy też kilkanaście miesięcy. Do czego w takim razie jest potrzebny ten cały email marketing? Aby w okresie oczekiwania mieć kontakt z potencjalnymi nabywcami. Właśnie do tego.

Osoby przeglądające oferty mieszkań bardzo często deklarują swoje zainteresowanie daną inwestycją, właśnie poprzez subskrypcję i członkostwo w newsletterze. W ten sposób Deweloper może subtelnie przypomnieć o istnieniu tejże właśnie inwestycji, ofertach specjalnych czy atutach i tym samym okazać się podstawą do podjęcia ostatecznej decyzji. Nawet jeżeli subskrybent nie śledzi na bieżąco sytuacji na rynku nieruchomości i nie przegląda ofert mieszkań, to w przyszłości może chcieć zrealizować taką transakcję.

 

Specyfikacja branży nieruchomości

Dokładnie tak, jak każda inna branża, sektor deweloperski również ma swoją własną specyfikację. Możemy więc wyróżnić tutaj dwie grupy odbiorców, którzy:

  1. swoje przyszłe mieszkanie chcą kupić za gotówkę;
  2. na zakup mieszkania będą musieli zaciągnąć pożyczkę lub kredyt w banku.

Dla każdej z tych grup forma przekazywania treści marketingowych dotyczących nieruchomości powinna być zatem inna.

Na ogół w branży nieruchomości dominującą rolę pełnią takie działania jak: kampanie Google Ads (dawniej AdWords) oraz Social Media. Takie rozwiązania pozwalają na wyświetlanie linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania i również mogą być wykorzystywane, jako forma promocji inwestycji deweloperskich. Natomiast newsletter jest wsparciem, które może zwiększyć efektywność innych kanałów promujących konkretną inwestycję.

Za pośrednictwem email marketingu Deweloperzy mogą przekazywać potencjalnym klientom informacje o: nowych inwestycjach, dniach otwartych, ofertach specjalnych, poszczególnych etapach budowy nieruchomości, targach mieszkaniowych, a także innych ważnych wydarzeniach związanych z branżą nieruchomości. Jest to jedna z lepszych form przekazywania konkretnych wiadomości, a co za tym idzie, zapraszania użytkowników do wyrażenia opinii na dany temat.

Mailing nie traci na popularności. Pomimo tego, że może przynieść wiele dobrego dla biznesu, wielu Inwestorów wciąż nie wie, na czym skupić się w swoim newsletterze. W 95% przypadków wszystkie treści mailingowe wykonane są na szablonie, skupiając się na samej sprzedaży inwestycji. Newslettery są przeładowane treścią, dlatego też nie są w stanie zapewnić wysokich wyników sprzedażowych – jak wynika z niektórych badań przeprowadzanych na podstawie subskrypcji, mailingi odpowiadają za 1/5 wszystkich transakcji na rynku nieruchomości. Mimo to stanowią jeden z głównych kanałów wymiany informacji w sieci. Zatem, w jaki sposób tworzyć newslettery, aby były skuteczne?

 

Przemyślana koncepcja email marketingu dla nieruchomości

Kampanie mailingowe, jeżeli są realizowane w sposób regularny i systematyczny – poparty konkretnymi działaniami marketingowymi, mogą przyczynić się do wzrostu zainteresowania daną inwestycją. Co więcej, mogą również korzystnie wpłynąć na wzrost sprzedaży, budując tym samym pozytywny obraz marki dewelopera.

Warto w takich spersonalizowanych e-listach do potencjalnych nabywców umieszczać walory inwestycji, informacje o okolicznej infrastrukturze, trendach oraz możliwościach aranżacyjnych dla nieruchomości i przylegających ogródków, czy też porady np. takie dotyczące zakupu nieruchomości krok po kroku. Błędem nie będzie również umieszczanie w mailu programu poleceń, ofert specjalnych, a także dodatkowych usług – takich, jak aranżacji wnętrz, czy finansowania.

Treść newslettera powinna być odpowiednio dopasowana do tematyki przekazu oraz grupy odbiorców. Warto pamiętać również o elementach graficznych, które będą jak najlepiej odzwierciedlać dany produkt – w tym przypadku nieruchomość (mieszkanie, dom, czy inny lokal).

 

Niedoceniane, a jednak skuteczne. Newslettery w branży nieruchomości mogą zdziałać cuda. W dobie Internetu niosą za sobą całkiem spory potencjał. Wystarczy tylko wiedzieć, jak podejść do ich tworzenia. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu świetnie brzmiących akcji mailingowych dla swoich inwestycji, to zapraszamy do kontaktu. Nasze wsparcie strategiczne, merytoryczne i operacyjne pomoże Ci w przeistoczeniu subskrybentów w prawdziwych klientów.