Jak skutecznie prowadzić Facebooka w branży deweloperskiej?
I Planowanie = oszczędzanie
Jednym z najważniejszych aspektów promowania marki w social mediach jest regularność. Podczas ustalania planów sprzedażowych i marketingowych na dany miesiąc, warto także przemyśleć treści, które mają być publikowane w tym okresie. Niech to, co wrzucacie na swoje kanały, będzie odzwierciedleniem celów, które chcecie osiągnąć.
Planując posty z wyprzedzeniem unikniemy także sytuacji, w której przegapimy istotne dla nas daty i wydarzenia. Kilka przykładów:
- Jeśli organizujemy dzień otwarty lub wystawiamy swoje stoisko na targach, to poinformujmy naszych odbiorców o tym z wyprzedzeniem. Tak, aby mogli odpowiednio zaplanować swój czas. W takich i innych tego typu sytuacjach, gdzie mamy do czynienia z konkretnymi terminami (mogą to być także oferty specjalne lub promocje ograniczone w czasie) warto zaplanować przynajmniej dwa posty w tym temacie. Pierwszy wtedy, kiedy chcemy zacząć informować o czymś naszych klientów, a drugi przypominający kilka dni przed wydarzeniem lub końcem oferty.
- Bardzo miłym gestem jest składanie życzeń okolicznościowych naszym odbiorcom. Sprawdźmy więc, czy w nadchodzącym miesiącu nie wypada święto, które możemy do tego wykorzystać. Niech to nie będą tylko powszechnie znane okazje. Jesteśmy z branży nieruchomości – złóżmy więc życzenia na Dzień Budowlańca, Dzień Elektryka, Dzień Hydraulika.
- Dostosuj porę roku do odpowiednich komunikatów – np. dużo łatwiej jest wyobrazić sobie aktywności, które Twoi klienci mogą robić w prywatnych ogródkach i wielkich tarasach latem, kiedy na co dzień doświadczamy upalnych temperatur i spędzamy dużo czasu na świeżym powietrzu. W standardzie wykończenia Twoich domów znajdziemy kominek? Zima (a już w szczególności okres przedświąteczny) będzie idealnym czasem na kilka postów w tym temacie.
- O wszelkich zmianach w prawie i nowych programach rządowych, które mogą dotyczyć nas i naszych klientów, wiemy zwykle przed tym, nim zostaną one wprowadzone. Takie tematy cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród osób, które w tym momencie aktywnie poszukują mieszkania. Niech nasi odbiorcy znajdą najważniejsze informacje u nas, a nie w odmętach wyszukiwarek internetowych. W ostatnim czasie tego typu treści (jak np. program rządowy „Mieszkanie bez wkładu własnego”) cieszą się popularnością. Możemy więc liczyć na dużo reakcji i komentarzy pod takimi postami.
A co w sytuacji, kiedy nie zawsze mamy tyle czasu, aby regularnie dodawać treści?
Wykorzystaj funkcję kalendarza w Facebook Business Suite i twórz zestawy postów i relacji na nadchodzący tydzień lub miesiąc. Zaplanuj z wyprzedzeniem wtedy, kiedy masz na to czas, aby uniknąć dłuższych przerw w publikowaniu.
Zostaw sobie jednak trochę swobody na spontaniczne posty. Jeśli Twoje treści wpiszą się w aktualnie panujące trendy, to z pewnością uzyskasz więcej reakcji, a Twoja oferta może trafić do zupełnie nowych odbiorców.
II Dodawaj (lub planuj) posty wtedy, kiedy Twoi odbiorcy korzystają z aplikacji!
Zastanówmy się przez chwilę nad naszymi klientami docelowymi – co robią w życiu? Gdzie pracują? Ile mają czasu? Co lubią robić w wolnej chwili?
Dużo łatwiej będzie przebić się przez całą masę treści, które codziennie przyswaja każdy z nas za pośrednictwem wielu różnych aplikacji, jeśli uda nam się dodać je w odpowiednim czasie. Bardziej prawdopodobne, że zobaczymy coś, co zostało opublikowane teraz, niż nadrobimy wszystko, co zostało udostępnione w czasie, gdy byliśmy zajęci czymś innym i nie mogliśmy na bieżąco śledzić aktualności. Kluczowe jest więc wyczucie czasu.
Najczęściej przeglądamy social media w czasie wolnym – rano, po pracy, wieczorem, w weekendy, w święta wolne od pracy. Unikajmy więc publikowania naszych treści w standardowych godzinach, w których większość naszych odbiorców może pracować lub się uczyć. Dobrze sprawdzają się wczesne godzinny poranne i późne godziny wieczorne.
Którą dokładnie godzinę najlepiej wybrać?
W ustalaniu dokładnej godziny publikowania treści bardzo pomocną okazuje się sekcja „Statystyki” w narzędziu Business Suite, która pozwoli Ci zobaczyć, kiedy Twoje posty zbierały najwięcej wyświetleń, reakcji i komentarzy. Jest to bardzo dobry wyznacznik, którym możemy się kierować.
III Wartościowe treści kluczem do sukcesu
Ponownie wyobraźmy sobie naszych potencjalnych odbiorców i odpowiedzmy sobie na pytanie, jakie treści mogą ich zainteresować – w końcu tworzysz je dla nich, a nie dla siebie. Kilka sprawdzonych rad:
- Przede wszystkim chcą być poinformowani o wszystkich ofertach czasowych, promocjach, wydarzeniach, istotnych zmianach i informacjach. Profile firmowe w social mediach nie służą tylko celom sprzedażowym i wizerunkowym, ale także pełnią funkcję informacyjną.
- Przy tworzeniu treści nie odbiegaj za bardzo od branży, w której się znajdujesz. Sprzedając nieruchomości skupmy się na związanych z tym tematach lub w jakiś sposób z nim powiązanych. Dobrze sprawdzą się tutaj np. porady dotyczące wykończenia wnętrz; polecenia firm i usług, które mogą przydać się na etapie remontu; przedstawienie nowych technologii wykorzystywanych w budownictwie; ekologiczne rozwiązania; atuty lokalizacji – ciekawe wydarzenia, obiekty, lokalna historia; aspekty związane z uzyskaniem kredytu i dopełnieniem formalności; kreowanie wizerunku przyszłego mieszkańca (aktywny styl życia, work-life balance, spontaniczność).
- Twórz treści dostosowane do wieku swoich odbiorców (odpowiednie dane na ten temat znajdziesz w statystykach) i do produktu, który sprzedajesz – dzięki temu unikniesz śmieszności, nieporozumień i niespójności. Jeśli sprzedajesz nieruchomości, to zależy Ci, aby dotrzeć do dorosłych odbiorców, którzy są w stanie nabyć mieszkanie/dom. Zamiast np. oglądać modny taniec z trendów TikToka wykonywany przed inwestycją, woleliby raczej przeczytać o nowych trendach wykończeniowych.
Warto testować różne pomysły i koncepcje, a później przeanalizować dane dostępne w statystykach, aby przekonać się, które posty najbardziej podobały się Twoim odbiorcom.
Jeśli potrzebujesz wsparcia we wprowadzeniu Twojej inwestycji do świata mediów społecznościowych, to zapraszamy do kontaktu – przeprowadzimy audyt, a także zaproponujemy i pomożemy wprowadzić najlepsze rozwiązania 😄