O tym jak deweloper dogadał się z „Zetką”
Rynek nieruchomości rządzi się swoimi prawami. Dlatego każdy szanujący się deweloper powinien znać potrzeby i oczekiwania swoich nabywców. Ale co jeśli ci nabywcy są przedstawicielami pokolenia Z? Dotarcie do tej specyficznej grupy docelowej staje się niemal wyzwaniem dla wielu inwestorów. O tym, kim są „Zetki” i czym się charakteryzują, przeczytasz w poniższym artykule.
Pokolenie Z – charakterystyka
Pokolenie Z to nic innego jak pokolenie osób urodzonych w czasach, gdy internet i media społecznościowe były już dostępne dla każdego na wyciągnięcie ręki. Przedstawiciele tej specyficznej grupy mają obecnie około 25 lat i właśnie zaczynają wchodzić na rynek pracy, a przy tym na rynek nieruchomości. Wybór mieszkania dla przedstawiciela pokolenia Z może wydawać się proste, w końcu taka osoba wie, czego chce. Nic bardziej mylnego. Osoby urodzone „ze smartfonem w ręku” są znacznie bardziej wymagające niż przedstawiciele innych grup.
Cechy typowej „Zetki”
Media społecznościowe i najnowsze technologie skutecznie zajmują całą uwagę generacji Z. Firmy deweloperskie, chcąc sprostać wszystkim wymaganiom swoich nabywców, muszą wziąć pod uwagę to, że niektóre pokolenia wchodzące na rynek nieruchomości, są osobami wychowanymi w innej rzeczywistości. Mają inne priorytety i oczekiwania względem mieszkań.
Cechy przedstawicieli generacji Z:
- Wielkie oczekiwania,
- Przedsiębiorczość,
- Internet źródłem wszelkiej wiedzy,
- Ogromna wiedza na temat zagrożeń w sieci,
- Media społecznościowe głównym narzędziem do komunikowania się,
- „Zetki” są bezpośrednie i otwarte,
- Kochają podróżować, poznawać nowych ludzi oraz budować relacje w social mediach.
To pokolenie, dla którego korzystanie z nowoczesnych technologii jest normą. Cechuje ich wielozadaniowość, a ich wygórowane wymagania często utrudniają kontakt z przedstawicielami różnych profesji. Deweloperzy mają zatem ciężki orzech do zgryzienia. Jak powinna wyglądać komunikacja z pokoleniem Z w kontekście sprzedaży nieruchomości?
Technologie informacyjne
Dzieci dobrobytu, wychowane w duchu tolerancji, preferują załatwianie wszelkich spraw poprzez social media, aplikacje i strony www. Oferty deweloperskie powinny więc być dostosowane tak, aby „Zetki” szybko nie straciły swojego zainteresowania i mogły swobodnie przechodzić przez kolejne etapy inwestycji.
Mają zupełnie inne priorytety – pokolenie Z preferuje trochę mniejsze mieszkania niż pokolenie Y – liczy się dla nich funkcjonalność, automatyzacja i przede wszystkim wygoda. Mieszkania spełniają dla nich rolę takiego schronienia, gdzie mogą odpocząć, jednocześnie surfując w sieci.
Twoim nabywcą jest przedstawiciel pokolenia Z? Przygotuj się zatem na szczegółową prezentację swojej oferty. Wyposaż się w urządzenie multimedialne, dzięki któremu będziesz mógł zwizualizować projekt klientowi. Przygotuj ofertę w formie multimedialnej, na urządzeniu mobilnym bądź na rzutniku. Nie zanudzaj go, przedstawiaj fakty i podkreślaj funkcjonalność i multimedialność mieszkań.
Oferta deweloperska z każdym rokiem przybiera na nowych mieszkaniach i nieruchomościach. Pomimo tego, że generacja Z jest bardzo wymagająca, to nie znaczy, że nie można się z takimi osobami dogadać.
Jeśli więc nadal chcesz podjąć się wyzwania i sprzedać mieszkanie przedstawicielowi pokolenia Z, ale nadal nie wiesz od czego zacząć, nie czekaj. Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci jak zdobywać tych, jakże wymagających, klientów.