Pixel Facebooka – wyższy poziom marketingu
Jest niczym tajny agent. Niewidoczny dla oczu. Działa z ukrycia. Jest szybki, ale i dokładny. To Twoje najlepsze wsparcie, gdy szukasz skutecznego sposobu na promocję własnej firmy i wzrost sprzedaży oferowanych produktów i usług. Czy słyszałeś już o pixelu Facebooka?
Dowiedz się o nim więcej i przekonaj się sam, jak proste narzędzie na dobre zmienia marketing internetowy.
Wielozadaniowy kod do zadań specjalnych
Pixel Facebooka zaprojektowano tak, aby był nowoczesnym, funkcjonalnym i wielozadaniowym narzędziem analitycznym, z którego może korzystać każdy reklamodawca działający poprzez Facebook’a. Wdrożenie tego prostego rozwiązania zapewnia znaczny wzrost skuteczności działań marketingowych. Dzięki pixelowi Facebooka kreacja marki, budowanie silnej pozycji rynkowej i sukcesywny wzrost sprzedaży stają się znacznie prostsze i tańsze.
Niepozorny pixel Facebooka to fragment kodu napisanego w JavaScript. Jego wyjątkowość polega na tym, że każdy kod posiada niepowtarzalne ID wygenerowane dla danego konta reklamowego na Facebooku. To właśnie ten fragment kodu należy umieścić we własnej witrynie, aby móc w pełni korzystać z zalet jakie zapewnia to innowacyjne narzędzie. Prawidłowo zaimplementowany kod pozwala na prowadzenie wiarygodnych pomiarów wyników kampanii reklamowych, a tym samym również na optymalizowanie wszelkich działań podejmowanych w zakresie promocji własnej marki i produktów. Co ważniejsze, dane pozyskiwane poprzez pixela Facebooka umożliwiają identyfikację potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę www, a to wpływa na tworzenie odpowiednich grup odbiorców, do których kierowane będą komunikaty reklamowe na Facebooku.
Można wobec tego śmiało stwierdzić, że pixel Facebooka nie tylko pomoże ustalić jak skuteczna jest dana kampania reklamowa (a na tej podstawie wdrożyć również wszelkie niezbędne zmiany w dalszych działaniach), ale przede wszystkim dostarcza cennych informacji na temat tego, kim są i czego oczekują nasi obecni i potencjalni klienci. Znacznie łatwiej w ten sposób prowadzić tzw. remarketing, gdy chcemy dotrzeć z odpowiednim komunikatem do poszczególnych grup naszych klientów.
Pixel Facebooka – czy warto?
Jeżeli należysz do osób, które pragną w krótkim czasie wzmocnić pozycję swojej firmy na rynku, a przy tym nieustannie starasz się przewidzieć jakie będą potrzeby Twoich klientów, to pixel Facebooka zdecydowanie jest narzędziem stworzonym z myślą o Tobie. To przede wszystkim proste rozwiązanie, którego wdrożenie nie wymaga znacznych nakładów finansowych, ani czasu. Jeżeli sam nie potrafisz dodać pixela Facebooka do swojego kodu html, to możesz skorzystać z gotowych integracji dostarczanych przez Facebook’a, poprosić o to administratora strony, bądź też zwrócić się z taką prośbą do naszej agencji. Warto przy tym podkreślić to, że dodanie samego kodu nie zapewni Ci oczekiwanych korzyści. Niezbędne jest bowiem prawidłowe skonfigurowanie tzw. zdarzeń.
Korzystając z pixela Facebooka możesz śledzić 9 standardowych zdarzeń. Każde zdarzenie charakteryzuje się odrębnymi parametrami, które w zależności od indywidualnych potrzeb mogą być wykorzystywane w odmienny sposób. Do podstawowych zdarzeń zalicza się:
• wyświetlenie zawartości – pozwala na monitorowanie wybranych stron np. strony głównej, strony z promowanym produktem itd.;
• wyszukiwanie – pozwala ustalić czego poszukiwali użytkownicy strony (np. określonego produktu);
• dodanie do koszyka – sprawdzenie jakie produkty wzbudziły zainteresowanie klientów, w taki sposób, że zdecydowali się on dodać je do koszyka;
• dodanie do listy życzeń – informacja o tym, jakiego typu produkty mogą wzbudzić zainteresowanie klienta w przyszłości;
• zainicjowanie transakcji zakupu – monitorowanie rozpoczętych transakcji zakupowych;
• dodanie danych płatności – monitorowanie aktywności polegających na wyborze formy rozliczenia;
• realizacja zakupów – monitorowanie zakończonych transakcji, np. poprzez wyświetlenie strony z podziękowaniem za zakup;
• pozyskiwanie kontaktów – monitorowanie przesłanych formularzy kontaktowych, list newsletterów itd.;
• zakończenie rejestracji – monitorowanie stron zawierających formularze rejestracyjne.
Co wobec tego zyskujesz korzystając z pixela Facebooka? Wiedzę. Zyskujesz dostęp do szerokiego spektrum informacji związanych z Twoją stroną internetową (w tym: z jakich urządzeń korzystają Twoi klienci, w jaki sposób realizują oni zakupy na twojej stronie, jakie funkcje strony wymagają poprawy itd.), a także na temat tego kim są i czego poszukują osoby odwiedzające Twoją witrynę. Co ważniejsze, pixel Facebooka dostarcza Ci cennych informacji dotyczących konwersji, czyli wszelkich zdarzeń jakie pozwalają ustalić czy osiągnąłeś zaplanowany cel.
Instalacja pixela Facebooka
Wiedząc już czym jest i jakie zapewnia korzyści pixel Facebooka, warto zwrócić uwagę na prawidłowy sposób instalacji kodu na własnej stronie internetowej. W tym celu musisz wykonać kilka prostych kroków:
1. Uruchom menadżera reklam Facebooka (https://www.facebook.com/ads/manager).
2. Klikając w menu (te trzy poziome kreski widoczne w górnym lewym rogu ekranu) wyszukaj w panelu hasła „Piksele”.
3. Klikając w „Piksele” przejdź do opcji „Utwórz piksel”, a następnie wybierz swoje konto reklamowe i zatwierdź widocznym na ekranie przyciskiem.
4. Wygenerowany kod piksela jest już gotowy do instalacji na stronie internetowej, przy czym Facebook ułatwia Ci to zadanie wyświetlając instrukcję dalszego postępowania. W tym zakresie do wyboru są 3 opcje konfiguracji kodu:
a) integracja lub menedżer załączników – kod automatycznie zostanie dodany do Twojej strony;
b) ręczna instalacja kodu z dalszą instrukcją postępowania krok po kroku;
c) przekazanie kodu piksela deweloperowi, w formie wiadomości mailowej.
Decydując się na ręczne konfigurowanie kodu na swojej stronie musisz postępować zgodnie z dalszą instrukcją. Przede wszystkim w żaden sposób nie zmieniaj wygenerowanego kodu, a następnie:
1. Znajdź kod nagłówka witryny.
2. Wyszukaj znaczniki <head> </head> w kodzie strony internetowej bądź też szablon nagłówka w systemie CMS lub na platformie internetowej.
3. Zdefiniuj zdarzenia, które mają być monitorowane poprzez kod piksela. Do wyboru masz kilka opcji, takich jak: „Zakup”, „Kontakt”, „Dokończ rejestrację”, „Dodaj informacje o płatności”, „Dodanie do koszyka”, „Dodaj do listy życzeń”, „Przejście do kasy”, „Szukaj”, „Wyświetl zawartość”, „Dostosuj produkt”, „Przekaż datek”, „Znalezienie lokalizacji”, „Zaplanuj”, „Rozpocznij okres próbny”, „Prześlij aplikację”, „Subskrybuj”. W tym zakresie możesz użyć również Pixel Helper, który ułatwia prawidłowe instalowanie pożądanych zdarzeń.
W ten prosty sposób możesz zainstalować swój własny kod piksela na stronie, którą chcesz promować. Bez problemu możesz też sprawdzić, czy wygenerowany kod został prawidłowo wklejony na Twoją stronę. W tym celu wyświetl swoją stronę internetową, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolne puste miejsce. Powinieneś zobaczyć menu, w którym wyświetla się opcja „Pokaż źródło dokumentu”. W ten sposób dotrzesz do miejsca, w którym widoczny jest kod Twojej strony. Sprawdź, czy jest tam widoczny kod piksela i czy jest on prawidłowo umiejscowiony. Tylko tyle powinno wystarczyć do tego, abyś zyskał dostęp do rzetelnych i cennych informacji o klientach odwiedzających Twoją stronę. Musisz jednak zwrócić uwagę na konieczność prawidłowego ustalenia i instalacji zdarzeń, ponieważ tylko w ten sposób kod piksela staje się funkcjonalnym narzędziem w Twoich rękach.
Jeżeli chcesz usłyszeć nieco więcej technicznych informacji na temat pixela Facebooka, koniecznie obejrzyj film, jaki przygotowała nasza agencja interaktywna Łódź.
A jeśli masz więcej pytań dotyczących pixela Facebooka oraz marketingu w sieci, to nasi specjaliści chętnie udzielą Ci na nie odpowiedzi przez telefon, maila lub podczas rozmowy przy kawie. Skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy w dogodny dla Ciebie sposób.
A czy Ty zastanawiałeś się już nad odpowiednią strategią marketingową?